איך בונים תוכנית חדירה לשוק – גו טו מארקט – Go-To-Market

תוכנית חדירה לשוק – גו טו מארקט – Go-To-Market – GTM

אז איך בונים תוכנית חדירה לשוק למוצר – גו טו מארקט, חדש שאתם מתכננים להשיק או כניסה עם מוצר קיים לשוק חדש? הגדרת ה- GTM קריטית להצלחת ההשקה.

במאמר זה, אגדיר את מפת דרכים, ואדבר על אלמנטים מרכזיים שצריכים להיכנס לתוכנית ההשקה שלכם. החל במחקר, בדיקות, AB TEST, יעדים, תמחורים ומסרים כדי להגיע לקהל היעד שלכם בצורה מדויקת. בואו נבנה את GTM.

בואו נבנה תוכנית חדירה לשוק שלכם

בהנהלת אחת מחברות המים, מחליטים לפתח מוצר חדש לקהל חדש ולשדרג את המוצר – בקבוק מים אישי רגיל. בקבוק עם פיה, קהל היעד שהוגדר הם ספורטאים ורצים, שיהיה להם נוח לשתות תוך כדי אימון. בפועל מי שמשתמש הכי הרבה במוצר הוא  – ילדים. תכנון מוקדם, ראיונות עם משתמשים ועבודה מסודרת יגדילו את הסיכויים שהמוצר שלכם יפגוש את השוק

מה ההבדל בין אסטרטגיית שיווק לבין תוכנית חדירה לשוק GTM

אסטרטגיית שיווק

תפקיד האסטרטגיה השיווקית להוציא אל הפועל את התוכנית העסקית בהתאם לקהל המטרה ולמטרות העסקיות. זהו כלי שמגביר את התנועה לנכסים הדיגיטלים שלך. והוא כולל את הנכסים, המסרים, הערוצים והתקציבים כדי לעמוד ביעדים השיווקיים.

GO TO MARKET

מתייחס להשקה של מוצר חדש לשוק חדש, מוצר חדש לשוק קיים או מוצר קיים לשוק חדש.

לפני שיוצאים להשקת מוצר צריך להכיר את מכלול האתגרים של המוצר בזמן ההשקה.

קהל המטרה של המוצר:

חלק חשוב בתהליך בניית תוכנית חדירה לשוק הוא להגדיר את קהל המטרה שלך ולדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים באופן ישיר כדי להבין. עם מי נדבר? לקוחות קיימים, לקוחות פוטנציאלים שמכירים את המוצר שלך אך עדין לא השתמשו, משתמשים פוטנציאלים כאלה שלא מכירים אותך והמוצר שלך יכול לעזור להם.

אילו מטרות עסקיות עומדות בפניכם? איך מייצרים פיתרונות במוצר כדי לעמוד במטרות העסקיות

מסע הלקוח

מתוך שיחות עם המשתמשים שלכם, נסו לאתר איך המשתמשים הפוטנציאלים שלכם מספרים על תהליך הרכישה שלהם. מהם אבני הדרך העיקריות.

מחקר רשת

בחינת מוצרים דומים, מחקרים, תהליכים, מודלים עסקיים מעניינים

מחקר מתחרים

בידקו אילו הצעות ערך המתחרים שלכם מציעים, למי, ובאיזו שפה וכלים

אסטרטגיית המוצר

כשאתם ניגשים לבנות את אסטרטגיית המוצר, התחילו באיסוף כל הצעות הערך כלל המשתמשים ובעלי העניין, תתעדפו את הרעיונות וודאו שלכל פרסונה עיקרית אתם נותנים ערך.

5 מסרים עיקריים

איך תתאר את הצעת הערך שלכם במשפט קצר?

בדיקות וואלידציה

סופר קריטי, הציגו את המוצר למשתמשים הפוטנציאלים בשלבים הראשונים ולשמוע מה הם חושבים עליו, איך הם מתנהלים איתו, והאם הם מצליחים לבצע את המשימות שביקשתם מהם

הגדרת פרסונות

מי הם המשתמשים שלכם? איך הם מתיישבים תחת תבניות שאפשר לסגמנט את הקהלים השונים. נסו להימנע מלהישאר רק בלקוח B2C  בגילאים… וללכת על תמונה יותר מוחשית מיהו הלקוח. מה חשוב לו, מה מכעיס אותו, איפה הוא רוצה להיות…

תכנית השיווק

התוכנית תכלולל את כל הכלים והערוצים שיסייעו לכם להגיע באופן מהיר וזול למשתמשים שלכם בהתאם לאסטרטגייה- מיתוג, פרפורמנס, צמיחה? הכניסו את כל הספקים הרלוונטיים כולל יח״צ, קידום אורגאני, קידום מוממן, משפיענים, הקמת אתר שיווקי

תכנית תוכן

גאנט תוכן שמספק מידע מורחב, הצעות ערך ענייניות בתהליך קבלת ההחלטה של המשתמש שלכם

סרטון הדרכה / דמו, וידאו עובד והוא פרסונאלי. סרטון פשוט יכול להבהיר למשתמשים שפחות סבלניים עם טקסטים. האם הדמו יוצג לכל המשתמשים באתר או רק בהזנת כתובת דוא״ל?

שירות לקוחות ותמיכה

מי הצוות שיתמוך, הכשרה, הדרכה, מסגרת שעות פעילות

הטמעת כלי מדידה

אילו יעדים הגדרתם? תבדקו שאתם מודדים את כל הדאטה שתעזור לכם להבין האם אתם עומדים ביעדים

כתיבת בריף שיווק

הבריף ירכז את עיקרי התוכנית, ויספק לסוכנות המדיה הבנה להזדמנויות, יתרונות, מסרים, קהלים וערוצים שתרצו לעבוד בהם. איתור ספק סוכנות מדיה וקבלת 3 הצעות מחיר

תוכנית עסקית והגדרת תקציב מדיה

בהתאם להערכות המחיר, נוכל לבנות. את התוכנית העסקית ותוכנית המדיה, מה עלות רכישה ממוצעת צפויה? האם יש באנצ׳מארק? מה סל רכישה ממוצע וכמה כסף מדיה נרצה להשקיע

חודש לפני ההשקה

התנעה להקמת כלל הפעילות: יצירת קריאטיבים, סרטוני וידאו, מודעות קמפיינים ותוכן באתר. יצירת דשבורדים ויעדיKPI’s  למדידה

השקה

רגע לפני ההשקה, נתחיל בפיילוט לקוחות אמיתיים, ונתרחב לאורך זמן. בסיום הפיילוט נשלח סקר למשתמשים.

נתניע שיתופי פעולה עם משפיענים, נבצע מדידה, איתור באגים וטיפול בהם

בא לכם להתייעץ ולדבר על הפרויקט שלכם? השאירו פרטים ונדבר.