רצף מחשבות וטיפים שיכולתי לקבל על ניהול מוצר
כמנהל מוצר אתה שומע לאורך הדרך הרבה טיפים, רעיונות ומחשבות. כל מיני משפטים שאתה אוסף בדרך. תפקיד מנהל המוצר מגוון ובכל פעם אתה נזקק לטיפ אחר. בכל פעם נראה שהאתגר שלך שונה משל כולם ושונה מהפעם הקודמת. אז הטיפ הראשון שקיבלתי זה שכולם מרגישים ככה. כל מנהלי המוצר מרגישים שהם לא יודעים כלום. ובכן, אפילו רק כדי שתראה שאני צודק אספתי רשימה של טיפים בניהול מוצר שהייתי עשוי לקבל אילו שאלתי.
הקשבה
באחד השיעורים הראשונים שלי ברדיו עלתה הדס שטייף וכתבה בגדול על הלוח את המילה ״הקשבה״. זה החלק המשמעותי ביותר של איש תקשורת, של איש מחקר. לא הבנתי את החשיבות שהיא נתנה שיעור שלם למילה הקשבה, אבל לאורך השנים זה התחדד אצלי. הקשבה פעילה. לא רק שמיעלת מילים. זה להבין את המסר שהלקוח או חבר הצוות מנסה לעביר בין המילים. להבין לעומק את הצורך הבסיסי של הלקוח שאנחנו מנסים לענות עליו.
העדף להקשיב לדברים רלוונטיים:
דיברתי על הקשבה. תן עדיפות לעצות שמתאימות לחזון של המוצר, ולצרכים של המשתמשים.
למידה:
בשנים האחרונות הורדתי לגמרי את זמן הצפייה בטלוויזיה ואני מבלה אחוזים בודדים בשבוע בצפייה. במקום החזרתי תחביב ישן להתעסקות היומיומית שלי – למידה. הלמידה שלי מבוססת על קורסים, מאמרים אך בעיקר על ספרים. כל נושא בעולם, שאתה מרגיש שאתה לא מכיר. אתה יכול להבין בו לעומק ואת כל עולמות התוכן שבו על ידי קריאת 5 ספרים. ההרגל שלי, בכל פעם לקחת נושא ולתקוף אותו עם 5 ספרים. למידה בניהול מוצר מלבד ספרים האזנה לפודקאסטים, קריאת מחקרים, מעקב אחר קבוצות וקהילות היא לדבר עם לקוחות ולשמוע מהם. גם אם אין סיבה, אני ארים את הטלפון לשמוע מהלקוח ממקור ראשון.
מוח שני:
הלמידה לא תישמר ותהפוך להרגל ללא הסיכום. ללא העשייה. צריך לכתוב ולסכם את התובנות שלכם במסמכים. שתוכלו לחזור אליהם בכל שלב ולשלוף את התובנה הרלוונטית. במבט לאחר דברים נראים שונה מרגע הלמידה עצמו.
בעלות ואחריות:
בעלות היא מפתח והבסיס למוטיבציה של אנשי הצוות שלך. באפשרותך להעצים כל אחד מהשותפים על ידי חלוקת בעלות של המשימות. דוגמא בסיסית לכך: שהצוות יהיה אורגאני לאורך כל התהליך של פיתוח הפיצ׳ר.
מנהל מוצר צריך לדעת להגיד לא:
להגיד לא: מדובר בכוח. בשריר. לדעת מתי לומר ״לא״ זה קריטי. זה יכול להיות דחייה של תכונה שלא מתיישרת עם אסטרטגיית המוצר שלך, גם אם זה נראה מאוד סקסי מבחינה חיצונית. לא פשוט לומר לא. וצריך לדעת להגיד אותו ואיך להגיד אותו.
מנהל מוצר צריך לדעת להגיד כן:
גם כשכולם אומרים שהרעיון גרוע. או מסוכן. או לא הגיוני. אך הדברים מתיישבים דווקא לך בראש בצורה טובה ונכונה. כדאי להגיד כן. לנסות ולהתנסות.
מנהל מוצר ממוקד בזנס:
וודא שהמאמצים של הפיתוח דוחפים את העסק קדימה. שאל, אחרי שהמשימה הזו תהיה באוויר, איך היא תסיע לי או לעסק לעמוד ביעדים? כדי להיות ממוקד בעסק, עליך לתת עדיפות למוצרים שעשויים לעזור לך לעמוד ביעדים.
סנכרון:
הקדש זמן לסנרכן, באמצעות שיחות, מצגות, עדכונים במיילים, בשיקוף התהליכים והמידע.
אגו:
אושו אמר ״האגו הוא רק רעיון: אין בו ממש. זה לא משהו – זה פשוט כלום. אתה נותן לו ממשות על ידי אמונה בו. אתה יכול לסגת מהאמונה והאגו נעלם, מתאדה. האגו הוא סוג של היעדר. כי אתה לא מכיר את עצמך.״
כמנהל מוצר עליך להיות צנוע. קבל את זה שאתה יכול לטעות. היה פתוח לרעיונות של אחרים. זה לא רלוונטי מי צודק. אלא מה נכון למוצר
ניהול זמן
סדר יום ברור הוא האיזון שביטיח שהזמן מנוהל באופן יעיל, אפקטיבי. היה פריק של ניהול פגישות אפקטיביות והיה נוכח בפגישות רק במקרים הבאים: סיעור מוחות, העברת רעיון מורכב, נושאים שדורשים קבלת החלטה משותפת.
דטאה:
קבלת החלטות מבוססת נתונים תסייע לך להעביר מסרים מול הצוות וההנהלה, וגם לבדוק לאחר מכן האם ההשערה היתה נכונה.
אתה לא המשתמש:
אתה צריך להבין את המשתמש אבל לא לדמיין את עצמך כמשתמש.
חוק ה-20/80
החוק מציע ש80% מערכו של המוצר שלך מגיע מ20% מהתכונות שלו.
מסמך אפיון
מה שלא כתוב במסך אפיון לא יפותח.
0 Comments