2024 נכנסה, הנה רשימת ספרים מומלצים לניהול מוצר 2024 בין היתר, ישנים טובים וחדשים שכדאי לכל מנהל מוצר לקרוא.
לעיונכם רשימת ספרים מומלצים לניהול מוצר 2024:
1. The Lean Product Playbook
הספר “The Lean Product Playbook” מאת דן אולסן מבוסס על הרעיונות של “The Lean Startup”. הספר מתמקד בשיטות עבודה Lean ובניית MVP (מוצר עם פוטנציאל מינימלי) במבוסס על שיח הלקוחות. אולסן מציג את פירמידת ההתאמה של מוצר לשוק, שמחלקת את הפיתוח לשני חלקים: הבנת השוק והצרכים ופיתוח המוצר עצמו. הוא דן בחשיבות של יצירת ערך ללקוח ומציע שיטות להבנת צרכי הלקוחות ולהעדפת הפיצ’רים הנכונים. עיצוב UX נחשב לחלק מרכזי בפיתוח, וחשוב לשמור על חווית משתמש טובה על מנת לשמור על רמות שביעות רצון ורטנשן גבוהות. אולסן מדגיש את הצורך בעבודה איטרטיבית ויכולת הסבה, כשמטרת ה-MVP היא לבדוק ולאמת את הצרכים והפתרונות יחד עם הלקוחות. הספר מספק גם כלים לעבודה צוותית בשיטות אג’יל ומומלץ עבור מנהלי מוצרים שרוצים להפוך רעיונות למוצרים מוצלחים בשוק המתמיד בשינויים.
The Lean Product Playbook by Dan Olsen | Summary
2. The Everything Store by Brad Stone
הספר “The Everything Store” מתאר את הסיפור ודרך החשיבה של חברת אמזון ומייסדה, ג’ף בזוס. מנקודת מבט של מנהל מוצר, הדגשים החשובים שלקחתי מהספר:
אובסיסיביות ללקוח: אמזון משמה את המשימה הזו בראש המאמצים שלה. איך להיות קשוברים לצכרי הלקוח ולהתמקד בשיפור מתמיד של השירות.
חשיבה לטווח ארוך: בזוס הוביל את אמזון בתהליכים בעלי סיכון גבוה תוך שהוא מוכן לקבל הפסדים קצרי-טווח לטובת השגת מטרות ארוכות-טווח.
פשטות וחיסכון: הפילוסופיה של אמזון נתמכת בחיסכון ובפשטות, עם תרבות עסקית שמעדיפה יצירתיות ואיכות על פני כמות.
תרבות עסקית ייחודית: אמזון מיישמת גישות ייחודיות לעבודת צוות ולפגישות, כמו כלל ה”שתי פיצות” של בזוס, שמונע צוותים גדולים ולא יעילים. או כמו להגיש הודעה לעיתונות לפני שבכלל עיצבתם את המוצר. כדי לוודא שהמוצר ממוקד למטרה והוא מספיק מעניין בכמה שורות בודדות כהודעה לעיתונות. אם לא כנראה שהמוצר לא מעניין.
The Everything Store by Brad Stone | Free Summary Audiobook
3. Atomic Habits
אפשר להתייחס לספר מנקודת מבט של שינוי הרגלים בקרב משתמשים אבל בעיקר בשינוי של צורת עובדה שלכם כמנהלי מוצר. איך תייצרו לעצמכם הרגלים לנהל את הזמן טוב יותר ולהפיק יותר מההרגלים שלכם.
Atomic Habits: How to Get 1% Better Every Day – James Clear
4. Hooked: How to Build
Habit Forming Products
ניר אייל מתעמק בפסיכולוגיה שמאחורי יצירת מוצרים אשר יוצרים הרגלים. מודל ה-Hook, המורכב מארבעה שלבים: טריגר, פעולה, תגמול משתנה והשקעה. על ידי זיהוי טריגרים פנימיים של משתמשים, בדרך כלל רגשות שליליים, מנהלי מוצר יכולים לעצב מוצרים המספקים פעולה פשוטה המובילה לתגמול, ובכך ליצור הרגל. הפעולה צריכה להיות קלה לביצוע, כשהתגמול הוא מספק אך משאיר את המשתמשים רוצים עוד. לבסוף, ההשקעה של המשתמשים במוצר אמורה להגדיל את הערך שלו ואת הסיכוי שלהם לחזור, וליצור לולאה שמקבעת את ההרגל. מודל זה מסייע למנהלי מוצר להתמקד במעורבות המשתמש, ומבטיח שהמשתמשים יחזרו למוצר מתוך הרגל, דבר שהוא חיוני לשימושיות לאורך זמן והצלחתו של המוצר.
5. Escaping the build trap” by Melissa Perri
פרי מציעה פרספקטיבה חדשה על ניהול מוצר, המתמקדת ביצירת ערך אמיתי על פני השקת תכונות. הספר מבקר את “מלכודת הבנייה”, שבה ארגונים מודדים הצלחה לפי מסמכים במקום תוצאות. פרי מדגישה את חשיבות הבנת צרכי הלקוחות ויצירת ערך דרך הזדמנויות שנוצרות, במקום להתמקד בהעתקת תכונות מתחרים. היא גם מציעה דרכים לארגונים לדייק את ההבדל בין חברות המובילות על בסיס מוצר לבין אלו שעסוקות בתכונות שלו. הספר נותן כלים ומודלים לבניית אסטרטגיה וניהול מוצרים המתמקדים בתוצאות ולמידה.
6. INSPIRED: How to Create Tech Products Customers Love – Marty Cagan
מדריך מקיף לבניית ארגון מוצר פורה והצלחתי. הספר מפרט כיצד חברות הטכנולוגיה המובילות כמו אמזון, גוגל ונטפליקס מפתחות מוצרים משתמשים אוהבים, בשונה מרוב החברות בענף. קגן מסביר איך למקד את האנשים הנכונים ולפתח תהליך יעיל ומהיר לגילוי מוצרים שהלקוחות יאהבו ויעבדו לטובת העסק. הספר, מלא בסיפורים ודוגמאות ממנהלי מוצרים מובילים, מלמד כיצד להגביר את המאמץ לניהול המוצר שלך בצורה מדויקת וליצור מוצרים שהלקוחות שלך יאהבו.
7. The lean startup
“הסטארטאפ הרזה” של אריק ריס מציע גישה חדשנית להקמת חברות המבוססת על עקרונות הייצור הרזה. הספר מלמד איך לנווט באי-ודאות על ידי בדיקת השערות מדעיות באמצעות גרסאות MVP, במקום יצירת תוכניות עסקיות מורכבות. הוא מציע מסגרת לסטארטאפים לבדוק, ללמוד ולהתאים את אסטרטגייתם דרך מחזור של שיפור מתמיד.
דגשים עיקריים:
- קיים תהליך ליזמות שניתן ללמוד.
- מטרת הסטארטאפ היא לגלות את הדבר הנכון לבנות – מה שהלקוחות רוצים וישלמו עליו – בהקדם האפשרי.
- לקוחות לא יגידו לנו מה הם רוצים. הם חושפים את האמת דרך הפעולה או החוסר פעולה שלהם.
- בדוק ואמת את ההשערות שלך על ערך וצמיחה.
- השתמש ב-MVP כדי לעבור דרך מעגל הפידבק של בנייה-מדידה-למידה במהירות האפשרית.
The lean startup
הפוסט הזה יתעדכן בהמשך עם ספרים נוספים…
אולי יעניין אותך בינתיים לעבור לסקירה של 15 הפודקאסטים הכי טובים בנושא ניהול מוצר – לינק
0 Comments